• Uitgebreide reisinformatie
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Tips & ervaringen van reizigers!

Praag ervaringen,
reviews, reisverslagen & persoonlijke tips

80 Praag reiservaringen en tips

Geweldig

39%

Tof

51%

Wel oké

8%

Niet zo

1%

Vreselijk

1%

  • Jacqueline Westerhoff op 28-04-2019

    “Oost-Europese romantiek”

    Praag is een van die steden die wel het Parijs van Oost-Europa wordt genoemd en die naam verdient deze eveneens romantische stad ook zeker. Praag is alleen heel wat compacter dan Parijs, maar prachtige kerken, historische gebouwen, stadsparken en mooie bruggen over het water, die vind je in Praag ook allemaal.

    Wij hadden drie dagen uitgetrokken om Praag te ontdekken, echter viel de eerste dag letterlijk in het water en resten er na een dagje in het binnenzwembad van ons hostel nog twee om door deze stad te struinen. Met twee stadswandelingen die we hebben gecombineerd lukte het prima om binnen deze beschikbare tijd alle highlights af te vinken. We hebben wel gebruik gemaakt van de metro om sneller te reizen tussen ons hostel en de begin- en eindpunten van onze wandeling.

    Heel indrukwekkend vonden wij de wisseling van de wacht bij de Praagse Burcht. Om 12:00 uur ’s middags was dit onder leiding van een fanfare een hele bijzondere ceremonie. Verder hebben wij in Praag gedaan wat waarschijnlijk iedereen doet die voor het eerst deze mooie stad bezoekt: het afstrepen van de belangrijkste bezienswaardigheden. Naast de Praagse Burcht zijn dit onder andere de kathedraal van Praag, het astronomische uurwerk, de Sint-Vituskathedraal, de Joodse wijk Josefov en uiteraard de Karelsbrug.

    Praag is onder meer een stad met veel hoogteverschillen, wat verrassende plekjes met waanzinnig mooie vergezichten over delen van de stad oplevert. De stadsparken bieden net iets meer rust dan de met toeristen overlopen straten in het historische centrum van Praag. De Tsjechische keuken moet je overigens zeker proberen, in ieder geval het befaamde ‘donut-ijs’, Chimmney genaamd.

  • Lisa Veldhoen op 28-04-2019

    “Vriendenweekend ”

    Mooie goedkope stad. Wij zijn de berg opgelopen om daar wat te drinken met zijn allen. Je kunt ook met de kabelbaan naar boven. Leuke stad met veel barretjes en eettentjes. Ik vond de mensen niet zo heel vriendelijk maar dat heeft de overall ervaring niet verpest.

  • Louise op 26-04-2019

    “Meer dan alleen maar drank en feest”

    Praag staat al jaren bekend als een stad waar volop drank en feest te vinden is. Dit komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, maar er is een hoop meer te doen.
    Het oude centrum is echt schitterend en kan je met een van de vele walking tours goed verkennen. Ook het kasteel op de berg en de John Lennon Wall is een bezoekje waard.
    Een dagje minder weer? Bezoek dan een van de bizarre musea die de stad te bieden heeft.

  • Lindsay op 26-04-2019

    “Prachtige Praag”

    Praag is een mooie stad om doorheen te lopen en om hier en daar een terrasje mee te pakken. De mensen zijn niet super gastvrij maar dat komt denk ik ook door de vele toeristen die hier zijn. De biertjes zijn heerlijk en spotgoedkoop, dus vergeet deze niet te bestellen!

  • Marrit van Esch op 26-04-2019

    “Praag”

    Een dagtrip naar Praag, voor sommige te weinig, voor ons eerst precies genoeg. Tijdens de vakantie in Tsjechië, gevestigd in Liberec, namen we de tijd om zelf naar Praag te rijden en de hoogtepunten van de stad te bekijken. Wanneer je naar Praag trekt, weet dan dat deze route van hoogtepunten een eenrichtingsweg is. Alle toeristen trekken langs dezelfde brug, dezelfde kerk en dezelfde straten. Wanneer je je hier niet aan stoort is het prima, al zijn wij enigszins wat meer vrijheid gewend. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om langer te verblijven, om zo de stoet te ontkomen en de plekken te verdelen. Praag heeft, naast het oude centrum, uiteraard nog veel meer wijken waar je op zoek kunt naar barretjes, restaurants en shopping malls.

  • Raymond op 21-04-2019

    “Praag is een mooie stad”

    Super toffe stad die heel veel te bieden heeft. Je waant jezelf echt in een ander land, dat gevoel mis ik toch bij sommige plekken. Heel leuk om even te kijken naar de klok, of gewoon in een random straat omhoog te kijken, wat zijn de gebouwen prachtig! Kijk vooral naar het youtube kanaal Honest guide voor meer tips! Ik ga aankomende zomer weer.

    Soms is de overvloed aan Thaise massage plekken ergerlijk, Praag heeft heel erg veel moois te bieden, maar soms moet je even zoeken. Let ook goed op met geld wisselen, er zijn heel veel eerlijke, maar ook veel oneerlijke plekken.

  • Joke Vos op 19-04-2019

    “geweldige stad”

    Praag is een mooie stad met leuke pleinen en straatjes waar je uren kunt slenteren. OOk is daar natuurlijk de mooie burcht waar een heel leuk speelgoedmuseum zit. Als je van oud speelgoed of oude kerststallen houdt echt een aanrader.Een boottocht over de Mlodau is ook echt mooi, dan kun je de bruggen over de rivier prachtig zien. Relaxte stad en de mensen zijn er aardig.

  • Dianneke op 17-04-2019

    “Van de Cerny baby's tot de Joodse wijk. ”

    Vooral op een warme avond heb je een prachtig uitzicht op de Praagse Burcht over de rivier. Het uitzicht is er natuurlijk altijd, maar door even rustig op de oever te zitten en te genieten van het uitzicht is fijner als het een warme avond is. En als je daar toch loopt, bekijk dan de crawling babyś van Cerny. Elke keer ben ik weer onder de indruk van deze bizarre beelden.
    Heerlijk was het dat we stuitten op een klein festival op een 'eiland' in de rivier. Goede muziek, relaxte sfeer. Meer locals dan we verder ergens hebben gezien.
    Met een kinderwagen is Praag een minder ideale stad. Veel trappen en veel hoogteverschil. Maar met enige moeite lukt het.
    Er zijn genoeg wandelroutes te vinden die je begeleiden door de joodse wijk. Dit vinden wij een aanrader. Er is een deel van de joodse cultuur, begraafplaats en gebouwen bewaard gebleven omdat in de 2e wereld oorlog bedacht werd dat deze overblijfselen als een soort museum zouden moeten dienen. Voor wanneer al het andere Joodse weggevaagd zou zijn.
    Een prettige, mooie, schone stad, die bomvol toeristen is.

  • Sandra op 17-04-2019

    “Ossarium van Sedlec”

    Tijdens onze citytrip naar Praag zijn we per trein naar Sedlec gereisd. Een rit van ongeveer 1.5 - 2 uur om de bottenkerk te bezoeken.
    Een keer op 3 op reis gezien, vandaar dat we er van af wisten.
    In de kerk zijn menselijke boten gebruikt ter versiering. Heel apart om te zien, indrukwekkend en een gruwelijke aanzicht tegelijk.
    Het bezoek aan de kerk is leuk, maar we dachten dat er rondom de kerk/ in het stadje wel meer te zien was. Er is eigenlijk verder niets. Dus na de kerk, hebben we nog een andere kerk bezocht (zit in de prijs) .. wat gegeten in een tentje; typisch tsjechs en daarna hebben we de trein terug gepakt naar Praag.

    Praag is een hele leuke stad; zeker rond de kerstdagen, want dan zijn er op veel pleintjes in de stad kerstmarktjes.

  • debbie op 14-04-2019

    “Mooie authentieke stad”

    Praag is een mooie Europese stad. Wij hebben genoten van het eten en drinken. Je kunt er veel biercafe’tjes vinden en de locale lekkernijen zijn zeker ook de moeite waard. Het centrum van praag is niet zo groot waardoor alles op wandelafstand is. Je kunt heerlijk slentereren door de smalle straatjes. Natuurlijk bezoek je de bekende klokkentoren. Vlakbij ligt een rodizio restaurant; zeker een aanrader! Het gebouw ‘the dancing house’ moet je ook gezien hebben en natuurlijk de Joodse wijk.

Tsjechië vakantie boeken – onze tips!

Top 5 Tsjechië vakantie aanbieders

Deel jouw Praag reiservaring en tips!

Ben jij in Praag geweest? Dan horen wij graag jouw reisverhaal en ervaring!

De volgende velden zijn niet (correct) ingevuld:

(optioneel)

Upload hier je 3 mooiste en meest sprekende foto's van deze plaats

(optioneel)
Jouw e-mailadres wordt niet getoond op de site

Uitgebreide reisinformatie
Meer dan 10 jaar ervaring
Tips & ervaringen van reizigers!

Elke week leuke reistips en voordelen ontvangen?

27Vakantiedagen nieuwsbrief