• Uitgebreide reisinformatie
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Tips & ervaringen van reizigers!

Praag ervaringen,
reviews, reisverslagen & persoonlijke tips

80 Praag reiservaringen en tips

Geweldig

39%

Tof

51%

Wel oké

8%

Niet zo

1%

Vreselijk

1%

  • Robin op 28-11-2017

    “Alles is mooi in Praag”

    Waar je in Parijs, Londen o.i.d. reist van het ene mooi gebouw naar het andere mooie gebouw, weet je in Praag niet waar je moet kijken. Eigenlijk is elk gebouw mooi in het centrum van Praag.

    De Karlsburg is prachtig, vooral als er nog geen andere toeristen zijn, 's ochtends rond een uur of 8-9 maak je hier de mooiste foto's. Je zult hier ongetwijfeld een bootvaart aangeboden krijgen; doen, is leuk. De voormalig Joodse Wijk (met de synagogen) is enorm en zeker een bezoekje waard. Ander hoogtepunt is het Gouden Straatje, erg leuk om te bezoeken.

    Praag is duurder dan de rest van Tsjechië, maar goedkoop in verhouding tot Londen of Parijs. Als je wat zijstraatjes in loopt, daalt de prijs ook aanzienlijk. Ga dus niet centrum-centrum bij het eerste beste restaurant zitten.

  • Rob op 28-11-2017

    “Prague the golden city”

    Praag wat een mooie stad is dit zeg.

    Compact en warm en elegant zijn de woorden die mij binnen schieten als ik weer terug denk aan Praag.
    Zeer interessant om de joodse wijk te bezoeken en de verschillende joodse kerken in te gaan.
    Het genieten van het lekker bier Pilsen op een terras.
    Bezoek het astronomisch uurwerk in de oude stad, of bezoek de Strahov bibliotheek in Praag wat een echte aanrader is.
    Loop over de beroemde Karelsbrug en neem er de tijd voor, sta zo nu en dan stil en geniet van de markt stalletjes die zo nu en dan op de brug staan met mooie canvas schilderijen, of de lekkere eet kraampjes, geniet van het uitzicht op de bruk.

    Breng een bezoek aan het St. Vitus Kathedraal wat hoger gelegen licht als de rest van Praag waar je ook meteen kan genieten van een mooi uitzicht.

  • Rudy op 27-11-2017

    “Oude mooie stad”

    Praag is een pareltje in Tsjechie. Wandel over de Karelsbrug en bekijk de oude beelden die er staan, zoek het dansende huis en bekijk de bijzondere klok op het grote plein. De stad is erg goedkoop, en het eten is ook erg goed. Je krijgt een grote portie! Ook qua bier krijg je veel. Toen wij er waren betaalden we voor een halve liter bier 1 euro! Wij waren hier 4 dagen en hebben nog niet alles gezien, maar we hebben ook wel rustig aan gedaan. De 'hippiemuur' is speciaal, doordat het zo kleurrijk is in het anders toch wat grauwe Praag. Verder is het Joodse gedeelte bijzonder, en voornamelijk de oude begraafplaats.

  • Jeffrey op 26-11-2017

    “Cultuur!”

    Praag is een leuke, culturele stad dat zich prima leent voor een citytrip. Ik raad aan om de toren met de astronomische klok op het plein te beklimmen. Je hebt dan een prachtig uitzicht over het plein en de stad.

    Het eten in Praag is lekker en goedkoop! Op straat worden er speciale, zoete broden verkocht voor een paar euro en in restaurantjes kan je soep in een kom van brood krijgen.

    De dierentuin in Praag is ook leuk om te bezoeken, vooral omdat je voor een deel met een kabelbaan omhoog moet, om de andere helft van de dierentuin te bekijken.

  • Jose van Beek op 26-11-2017

    “Oude stad ”

    Een oude stad met veel mooie oude gebouwen. Het is vooral cultuur snuiven hier. Het is een goedkope stad om te verblijven. Een opera is hier ook leuk om te bezoeken. Met een gids is het erg leuk om deze stad te bezoeken, zodat je op de onontdekte plekjes komt. Maar een fiets huren is ook erg leuk, omdat je zo zelf de stad kunt verkennen op je eigen tempo.

  • Suzanne Thomasson op 26-11-2017

    “Praag, de bierstad van Europa.”

    Zoals de titel al aangeeft; ik vind Praag, de bierstad van Europa. Op sommige plekken zegt men dat het bier goedkoper is dan water. Hierbij raakte wij in gesprek met een ober, en hij gaf aan dat er tegenwoordig op de menukaart minstens 1 item moet zijn dat goedkoper is dan bier. Geniaal! Praag is verder echt een pareltje in Tsjechië. Geweldig mooie gebouwen en een leuke sfeer! In 2 dagen kun je het grootste gedeelte wel gezien hebben, het stadscentrum is namelijk niet mega groot. 1 dag Bovenstad en 1 dag Benedenstad zou ik dan doen.

  • Jaap van der Smissen op 24-11-2017

    “Te touristisch geworden”

    Praag is en blijft een prachtige stad maar de overvloed aan toeristen verpest het eigenlijk wel. Vele vrijgezellenfeesten zie je in het weekend rondlopen in de gekste pakjes en ze doen de gekste opdrachten. Echt heel jammer want 10 jaar geleden was Praag nog een mooi rustig pareltje van Tsjechie. Nu zullen wij er hedendaags niet meer zo snel heen gaan.

  • Freya de Weijer op 23-11-2017

    “Goedkope leuke stad”

    Praag is een prachtige stad met veel te doen. Slenter door de prachtige straatjes, geniet in de zon op het terras en bekijk de ‘voorstelling’ van de klokken op het plein in het centrum. Veel straat muzikanten en een gezellige sfeer. Let op savonds naar welke plekken je gaat!

  • Tom Harms op 23-11-2017

    “leuke studenten stad”

    Praag is een van de meest indrukwekkende steden die ik ooit heb bezocht. De historische bouwwerken zijn overweldigend mooi. Trek er zeker genoeg tijd voor uit om de hele historische binnenstad te bekijken . In Praag zijn veel uitgaansgelegenheden waar je voor weinig geld een lekker biertje kan drinken. Dit is natuurlijk gunstig voor de gemiddelde (arme) student. Kortom, een aanrader.

  • Annet van der Stel op 23-11-2017

    “Praag, geweldig om rond Kerst te bezoeken.”

    Met onze volwassen dochters bezochten wij in december 2014 Praag, valk voor kerst. Wat het extra leuk maakte waren de kerstmarkten. Er hing sowieso een fijne sfeer in de stad. Op de markten was allerlei lekkers, zoals marsepein met kersensmaak, er waren heerlijke kaneelbroodjes, bijzondere kerstversiering, verse taartpunten, gluhwein enz.
    Heel mooi was de Karelsbrug, waar muzikanten sfeervolle muziek maakten, nog cd-tje gekocht. En aan de overkant de enorme Burcht met daarvoor het straatje met oude huisjes, prachtig om even te zien. Zeker doen!
    Je kunt lekker eten in bierstubes, die zijn er volop.
    We zaten in een hotel iets buiten het centrum en zijn daar steeds lopend naartoe gegaan. Er was ook een leuke escaperoom, zo leuk dat we op verzoek van onze dochters ook de tweede escaperoom daar bezocht hebben. Mindmaze Prague
    's avonds hebben we met een gids een wandeling gemaakt door het donker Praag, hij vertelde leuke verhalen. http://www.mysteriumtourpraga.com/
    Het was absoluut heel geslaagd deze stedentrip!! Dikke vette aanrader!

    Iedereen gaat natuurlijk ook naar de astronomische klok kijken, je kunt de toren erachter ook beklimmen, is de moeite, mooi uitzicht.
    En we bezochten het monument van Jan Palach, de student die zichzelf in brak stak als verzet tegen het regime. Echt om bij stil te staan.

Tsjechië vakantie boeken – onze tips!

Top 5 Tsjechië vakantie aanbieders

Deel jouw Praag reiservaring en tips!

Ben jij in Praag geweest? Dan horen wij graag jouw reisverhaal en ervaring!

De volgende velden zijn niet (correct) ingevuld:

(optioneel)

Upload hier je 3 mooiste en meest sprekende foto's van deze plaats

(optioneel)
Jouw e-mailadres wordt niet getoond op de site

Uitgebreide reisinformatie
Meer dan 10 jaar ervaring
Tips & ervaringen van reizigers!

Elke week leuke reistips en voordelen ontvangen?

27Vakantiedagen nieuwsbrief